Ranger

Ranger

PREGLED

Ford Ranger je izgradio ugled kao pickup koji se može pojaviti bilo gde i može učiniti bilo šta. Novi Ranger je postao još ugledniji zahvaljujući nizu poboljšanja u domenu dizajna, performansi i tehnologija. Dokazana praktičnost u skladu je sa izvanrednim performansama i ekonomičnom potrošnjom goriva, nizom neverovatnih tehnologija i naprednim stilom.

NAPRAVLJEN DA BUDE SNAŽAN

Nosivost do 1.403 kg *, vučni kapacitet do 3.500 kg ** i mogućnost prolaska kroz vodu dubine do 800 mm – novi Ranger je više nego moćan.

POUZDAN

To je vozilo na koje se možete osloniti u najneprijateljskim okruženjima, sa takvim sposobnostima da ne treba sumjati u izuzetan doživljaj vožnje svakoga dana.

TEHNOLOGIJA

Tehnologija sa glasovnim upravljanjem i sistem kontrole na dodir Ford SYNC2, koji uključuje novi 8-inčni ekran u boji. Adaptivni tempomat sa upozorenjem na mogućnost sudara, sistem za držanje kolovozne trake, sistem koji prepoznaje saobraćajne znakove i sistem upozorenja vozača: sve su to važne nove funkcije dostupne kod već dobro opremljenih modela. Poboljšanja kod motora i menjača, uključujući Auto Start Stop sistem i novi prenosni odnos, kao i novu električnu servo asistenciju na upravljaču, doprinose niskoj potrošnji goriva od 6,5 l/100 km i emisiji CO2 od 171g/km, što novi Ranger čini idealnim vozilom za posao i slobodno vreme, za rad i igru.

DIZAJN

Dizajniran sa namenom. Elegantan, ali čvrst. Hrabar, ali sofisticiran. Odlučan, ali upečatljiv.

Pametni dizajn pretvara unutrašnjost novog Rangera u mesto gde se možete opustiti i uživati u kabini koja nudi mnogo prostora za sedenje, bilo da ste na mestu vozača ili putnika.

TOČKOVI

Točkovi su dizajnirani za sve puteve i svaki teren. Izbor uključuje čelične i aluminijumske felne.

Iskustvo u vožnji

Snažan, a inteligentan. Ford Ranger je od početka bio jedan od najangažovanijih pickup modela u sferi poslovanja. Sada je dostupan sa proširenom lepezom naprednih tehnologija, koje će vašu vožnju učiniti prijatnijom, sigurnijom i ekonomičnijom.

Tempomat, koji se automatski prilagođava

Adaptivni tempomat vam omogućava da odaberete brzinu kojom želite da vozite, a sistem će je sam održavati. Ako senzor ugrađen u radar prepozna vozilo ispred, usporiće kako bi se zadržalo bezbedno odstojanje. Kada je put ispred ponovo prazan, sistem će ubrzati do prethodno zadate brzine.

Sistem upozorenja od naletanja

Ovaj sistem vas upozorava kada otkrije potencijalni sudar sa automobilom ispred, te može pomoći da se izbegne sudar.* Radar na prednjoj strani novog Rangera detektuje sporije vozilo u istom smeru i aktivira vizuelno i zvučno upozorenje kada mu se brzo približavate. Ako ne reagujete i nastavite da se približavate drugom vozilu, novi Ranger unapred priprema kočioni sistem kroz povećanu osetljivost pri kočenju, tako da će primeniti jaču silu zaustavljanja čak i ako pritisnete kočnicu lagano. * Ovaj sistem je dizajniran kao dodatna pomoć u vožnji. Nije predviđen da zameni vozača i potrebu za kočenjem te ne aktivira kočnice automatski. Ako ne pritisnete papučicu kočnice i ne počnete da kočite, može doći do sudara.

Izbor 4x4 pogona za sve terene

Odaberite 4x2 za normalnu vožnju, visoki odnos 4x4 (H) za kod vožnje slabog intenziteta ili za blatnjavi put, a nizak osnos 4x4 (L) za izuzetno zahtevne terene. Električno prebacivanje između 4x2 i 4x4 (H) omogućeno je i u vožnji, bez potrebe da se vozilo zaustavi.

Napredni sistem za ostanak u saobraćajnoj traci

Sistem za održavanje kolovozne trake koristi kameru u prednjem delu vozila koja otkriva ukoliko dođe do nenamernog izlaska iz trake. Ovaj sistem prati linije kojima je oivičena kolovozna traka i upozorava vizuelnim signalom i podrhtavanjem upravljača. Ukoliko vozač suviše sporo reaguje ili uopšte ne odreaguje, sistem može ponuditi pomoć kako bi se vozilo bezbedno vratilo u svoju traku. Ova tehnologija namenjena je vožnji po bržim putevima sa više kolovoznih traka, tako da se sistem automatski isključuje pri brzinama manjim od 65 km/h.

Prepoznaje saobraćajne znakove

Ovaj sistem prepoznaje saobraćajne znakove i prikazuje ih na ekranu instrument table. Dostupan je kao dodatak uz sistem za održavanje kolovozne trake.

Automatska duga svetla. Pomažu da vidite bolje, bez rizika od zaslepljivanja drugih vozača.

Automatska aktivacija dugih svetala je korisna opcija za noćnu vožnju, koja privremeno smanjuje intenzitet dugih svetala kada prepozna drugo vozilo ispred vas i na taj način sprečava da dođe do zaslepljivanja drugih vozača. Zatim automatski vraća duga svetla kako bi obezbedio optimalnu vidljivost. Ovaj sistem dostupan je kao dodatak uz sistem za održavanje kolovozne trake.

Upotrebljivost

Napredni sistemi i tehnologije, koje pojednostavljuju vožnu i olakšavaju vam život. Od sistema koji pomažu prilikom uparkiravanja i vožnje unazad, preko funkcija koje vas informišu i pomažu vam da stignete do željene destinacije... Novi Ranger poseduje izuzetne tehnologije koje imaju važnu ulogu u svakodnevnom životu.

Ford SYNC 2 sa glasovnim komandama

Sistemom Ford SYNC 2 možete upravljati glasovnim komandama ili preko 8-inčnog kolor ekrana osetljivog na dodir. Ovaj sistem omogućava jednostavan pristup telefonskim pozivima, muzici, navigacionom sistemu i klima uređaju. Uživajte u audio ugođaju sa radio prijemnika, CD plejera, USB porta ili „striminga" preko Bluetooth konekcije.

Vožnja unazad je bezbednija kada vidite iza vozila

Ograde, niski zidovi, debla... svašta može vrebati iza vozila. Zato je tu kamera za vožnju unazad, koja se automatski aktivira kada prebacite ručicu menjača u položaj za vožnju unazad te na ekranu od 8 inča, integrisanom u centralnu konzolu, prikazuje sve što se nalazi iza vozila. Sistem takođe daje prikaz projektovane putanje, što olakšava manevrisanje na uskom prostoru.

Senzori, za parkiranje bez stresa

Senzori koji vode računa o distanci između ivice vozila i prepreke, zvučnim upozorenjem vas obaveštavaju kada se prilikom manevrisanja približavate prepreci. Što ste bliži prepreci, zvučni signal postaje intenzivniji.

Putni kompjuter će vas opsluživati podacima o kilometraži, potrošnji goriva, brzini i spoljašnjoj temperaturi vazduha. Takođe pruža informacije o tome koliko još kilometara možete preći sa trenutnom količinom goriva u rezervoaru, što je naročito od koristi prilikom dužih putovanja ili kada vozite po udaljenim i slabo naseljenim područjima.

Satelitska navigacija pomaže da stignete do cilja

Potpuno integrisan sistem satelitske navigacije sa kolor ekranom od 8 inča, koji je osetljiv na dodir, omogućava vam da jednostavno unesete destinaciju i da dobijete sve važne tačke.

Održavajte idealnu temperaturu

Dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature omoguića vam da zasebno podesite temperaturu za vozačev i suvozačev deo kabine.

Sprečava punjenje pogrešne vrste goriva

Zahvaljujući ovom sistemu u novi Ranger praktično je nemoguće sipati pogrešnu vrstu goriva, jer pogrešan tip „pištolja" neće moći da stane u otvor. A budući da sistem Easy Fuel nema čep, koji je obično zaprkljan, ruke vam ostaju čiste jer nećete morati da ga odvrćete i zavrćete.

Brisači koji se automatski prilagođavaju prema kiši

Podesite jedan od šest nivoa osetljivosti kod brisača sa senzorom za kišu i oni će se automatski uključiti kada pada kiša. Takođe će prilagoditi svoju brzinu u zavisnosti od količine padavina.

Svetla koje se automatski uključuju kada je potrebno

Novi Ranger ima senzor za otkrivanje smanjenog intenziteta svetlosti ili nagle promene u svetlosnim uslovima. Na primer, pri ulasku u tunel oborena svetla se automatski aktiviraju tako da je vožnja i jednostavnija i sigurnija.

Brzo odleđivanje vetrobranskog stakla

Ova pametna funkcija je osmišljena kako bi vozilo brže bilo spremno za vožnju pri ledenim temperaturama. Jednostavno pritisnite dugme i sistem će odmrznuti staklo za nekoliko sekundi, čak i pri temperaturama ispod nule.

Sklopiva spoljna ogledala

Spoljna ogledala lako se mogu oštetiti prilikom vožnje ili parkiranja na uskom prostoru. Električni sklopivi retrovizori pomažu da ne dođe do njihovog oštećenja jer se pritiskom na dugme preklapaju na unutra.

Mnogo prostora za odlaganje predmeta

Svaka verzija kabine poseduje dosta pametnih rešenja i mnogo prostora za odlaganje predmeta. Na primer, dvostruka kabina (Double Cab) ima dva velika pretinca ispod zadnjih sedišta. U zavisnosti od tipa kabine postoje i tri različita na središnjoj konzoli (kratak, dugi i dugi sa funkcijom frižidera hlađen klima uređajem). Ovi integrisani pretinci pogodni su za hranu, kao i za odlaganje čaša ili boca, posuda ili mobilnih telefona. Pretinac za rukavice nudi neverovatnih 11,9 litara prostora, tako da u njega možete smestiti laptop s 15-inčnim ekranom, sklopivi kišobran, i još mnogo toga.

UPOTREBLJIVOST

Možete biti sigurni da je novi Ranger vozilo na koje se možete osloniti, jer je testiran u nekim od najsurovijih okruženja, pri ekstremnim temperaturama i po najzahtevnijim terenima na svetu. Ovaj pickup je dizajniran i konstruisan kako bi mogao da odgovori na svaki zadatak i izazov koji se pred njega postave.

Hrabro napred

Novi Ranger odlazi i na ona mesta gde se drugi ne usuđuju. Mogućnost prolaska kroz vodu dubine do 800 mm mu pomaže u tome, jer nekada je to jedini način da stignete do željenog cilja. * Pri konstantnoj brzini 7 km/h

Zavidan vučni kapacitet

Maksimalna nosivost do 1.403 kg i kapacitet vuče do 3.500 kg omogućavaju ispunjavanje najzahtevnijih zadataka i izazova kroz transport i vuču velikih i nezgrapnih tereta. ** Maksimalna nosivost zavisi od verzije modela i njegove dostupnosti na tržištu. ** 4x4 pogon i motori snage 160 KS/ 200 KS sa kukom za vuču i prikolicom sa kočnicama.

Dodatna zaštita

Zaštitni sloj na donjem delu motora, kod menjača i rezervoara za gorivo smanjujU mogućnost oštećenja prilikom vožnje po neravnom terenu. Ovaj paket uključuje i elektronsko zaključavanje zadnjeg diferencijala, za povećanu trakciju prilikom vožnje po izuzetno zahtevnim terenima. (Dostupno na određenim tržištima).

Univerzalni tovarni prostor sa zaključavanjem za miran san

Tovarni prostor kod novog Rangera može da prihvati standardnu euro paletu, alate ili sve prateće elemente za vikend kampovanje. Dostupno je nekoliko tipova zaštite tereta, XXXXXX svi u skladu sa DIN standardima, a dodatno obezbeđenje predstavlja i to što se zadnja pregrada može ručno zaključati ili otključati.

Čvrsti vezovi za sigurniji prevoz tereta

Ovaj vid zaštite učiniće prevoz vašeg tereta sigurnijim. Vezovi se mogu instalirati sa unutrašnje ili spoljašnje strane, a njihov broj zavisi od vrste kabine. Svi su u skladu sa DIN standardom.

Zaštitna roletna na zaključavanje

Kao dodatna oprema dostupna kod Wildtrak modela, zaštitna roletna pruža dodatnu zaštitu tereta u tovarnom prostoru. Može se zaključati na tri različita načina, vodootporna je i dovoljno izdržljiva da može podneti opterećenje od pola tone tereta.

Sistem za kontrolu tovara

Ovaj sistem predstavlja deo standardne opreme kod modela Limited i Wildtrack. Sastoji se od dva nosača na suprotnim stranama tovarnog prostora i dva pokretna klina koji se mogu postaviti na željeno mesto prema veličini tereta.

Integrisani teretni sanduk naglašava dizajn

Svaka vrsta kabine ima različit tovarni sanduk, koji je blago zaobljen prem avrhu kako bi bio što bolje usklađen sa kabinom. Dizajn i aerodinamičnost modela Ranger time još više dolazi do izražaja.

Elektronika, jer vam je potrebna

Pametna dodatna rešenja u kabini nude korisne dodatke za vaš posao, kao što su opciona utičnica od 240 volti, koja je namenjena punjenju telefona, tableta ili alata za punjenje drugih uređaja.

Performanse i efikasnost

Napredni motori sa više snage. Poboljšani motori projektovani su i konstruisani za pokretanje sva četiri tpčka i obezbeđuju optimlane performanse, efikasnu potrošnju goriva, snagu i sofisticiranost.

Veća snaga, manja potrošnja

2.2-litarski Duratorq TDCi dizel agregat već se dokazao svojim performansama, snagom i pouzdanošću, a sada je unapređen tako da pruža još više snage uz manju potrošnju. Izaberite verziju od 130 KS sa 6-stepenim ručnim menjačem ili snažniju opciju od 160KS, koja dolazi sa 6-stepenim ručnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Potrebno vam je više snage? U tom slučaju odaberite Duratorq TDCi od 3,2 litra sa 200 KS i 470 Nm obrtnog momenta. Izuzetnu ekonomičnost iskazuju fabrički podaci o potrošnji i emisiji štetnih gasova: 6.5 l/100 km i 171 g CO2/km kod verzije od 160 KS sa 4x4 pogonom i ručnim 6-stepenim menjačem.

Manja potrošnja sa Auto Start Stop sistemom

Kada se vozilo zaustavi na semaforu ili u koloni, ova tehnologija automatski obustavlja rad motora, dok važni uređaji nastavljaju sa radom. Kada ste spremni za polazak, pritisnite kvačilo i odaberete prvi stepen prenosa, a motor će se ponovno pokrenuti. Auto Start Stop u gradovima može smanjiti potrošnju za 10%.

Za svačije potrebe

Potrebe vozača mogu da se razlikuju. Zbog toga je sada prvi put kod modela Ranger omogućen izbor između različitih odnosa između osovina kod verzije sa 2.2-litarskim Duratorq TDCi motorom od 160 KS i ručnim menjačem. To omogućuje optimalan izbor između potrošnje goriva i vučnog kapaciteta.

Bezbednost i sigurnost

Bezbednost i sigurnost bez kompromisa. Ojačanja kod novog Rangera pružaju zaštitu u kombinaciji sa serijskim vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama i vazdušnim jastukom za kolena vozača. Sofisticirani sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti pomaže vam da zadržite kontrolu nad vozilom. Vrhunski alarmni uređaj štiti vaše vozilo od krađe.

Ford SYNC 2 sa funkcijom hitnog poziva

Važan deo sistema Ford SYNC 2 predstavlja funkcija hitnog poziva u slučaju nužde *. Ova funkcija, koja vam može spasiti život, predviđena je da vam na vašem jeziku pomogne kada je potrebno da uputite hitan poziv, uz davanje lokacije vašeg vozila hitnim služabama. Sistem će proslediti ključne informacije, kao što su GPS koordinate, čak i ako ste u nesvesti. * Ford asistencija u hitnim slučajevima funkcioniše u više od 30 evropskih zemalja. Ova funkcija radi kada je SYNC 2 uređaj umrežen sa kompatibilnim mobilnim telefonom koji imate kod sebe i kada se vazdušni jastuci aktiviraju (ne uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača) ili kada senzor detektuje sudar i isključi sistem za dovod goriva. Funkcija još uvek nije dostupna na svim evropskim jezicima.

Kontrola vožnje sa prikolicom

Pomoć kod oslanjanja prikolice (TSA) otkriva vijuganje ili nepravilnosti u oslanjanju prikolice, te pomaže u takvim situacijama i obezbeđuje veću kontrolu pri vuči. Vozilo će usporiti zahvaljujući smanjenju obrtnog momenta i postepeno će povećati kočionu silu koja deluje na točkove.

Dodatna kontrola prilikom spuštanja

Sistem za pomoć pri spuštanju niz strmi nagib (HDC) osmišljen je tako da reguliše brzinu kretanja u vožnji nizbrdo van asfalta. Vozač ne mora da pritiska ni pedalu kočnice niti gasa, a sistem funkcionoše kako u vožnji napred, tako i unazad.

ESC daje potpunu kontrolu u svim uslovima

Elektronska kontrola stabilnosti konstantno prati ponašanje vozila i otkriva bilo kakve nepravilnosti kao što su zanošenje ili proklizavanje te automatski koriguje putanju i položaj vozila. Ovaj sistem je implementiran da bi vam pomogao u upravljanju vozilom, a takođe može biti od pomoći kod skraćivanja zaustavnog puta kod naglog kočenja.

Stalna zaštita od prevrtanja

Sistem za sprečavanje prevrtanja (ROM) prati vozilo i prepoznaje opasne situacije u vožnji koje mogu dovesti do prevrtanja vozila. Tada sistem aktivira elektronsku kontrolu stabilnosti koja na odgovarajući način interveniše i smanjuje brzinu kako bi se uspostavila optimlana stabilnost vozila.

Pomoć pri poslasku uzbrdo

Asistencija pri polasku na uzbrdici (TSA) funkcioniše tako što na kratko sprečava da dođe do kretanja vozila unazad. Aktiviranje kočnice u trajanju od dve i po sekunde daje vam više vremena i kontrole da prebacite nogu sa papučice kočnice na papučicu gasa.

Optimalno prianjanje uz minimalan napor

Napredni sistem za kontrolu proklizavanja (TCS) sprečava da dođe do nekontrolisane rotacije točkova „u prazno", a takođe omogućava optimalno držanje, prenos snage i stabilnost kada je to najpotrebnije. Sistem kontinuirano prati i prilagođava količinu energije koja ide do svakog točka vozila, kako bi osigurao najbolji mogući kontakt sa podlogom i optimalno prianjanje prilikom ubrzavanja.

Fleksibilna kontrola stabilnosti

Fleksibilna kontrola tovara (LAC) utiče kalibriše rad sistema elektronske stabilnosti u zavisnosti od tereta koji se transportuje u Rangeru. Ova funkcija obezbeđuje maksimalnu stabilnost i kontrolu nad vozilom, bez obzira da li je bez ono tovara ili je maksimalno opterećeno.

Više snage pri naglom kočenju

Asistencija pri naglom kočenju (EBA) omogućava maksimalno efikasno kočenje u iznenadnim situacijama. Ovaj sistem prepoznaje koliko ste snažno pritisnuli pedalu kočnice i, ukoliko je potrebno, pojačava intenzitet sile kočenja. U takvim situacijama stop svetla počinju da trepere kako bi vozači iza prepoznali da ste započeli sa naglim kočenjem.

Koordinisani sigurnosni sistemi reaguju u deliću sekunde

Pored ojačanja na šasiji i kompleta vazdušnih jastuka, inteligentni sistem zaštite (IPS) kod Rangera i obuhvata i uvlačenje upravljača i papučica u cilju smanjenja rizika od nastajanja povreda pri sudaru.

Upozorenje na pad pritiska u pneumaticima

Pravilan pritisak u pneumaticima je izuzetno važan jer utiče na vozne karakteristike,bezbednost, nivo potrošnje goriva i samih pneumatika. Zbog toga su ugrađeni senzori koji konstantno prate pritisak pneumatika u svakom točku ponaosob Therefore, sensors constantly monitor each wheel and will warn you if a problem occurs so that you can stop, check and refill the tire or wheel change.

Čuvar i zaštitnik vašeg automobila

Sofisticirani alarmni uređaj sa imobilajzerom (Thatcham - kategorija 1) ima zadatak da odvrati kradljivce i spreči krađu vašeg automobila ukoliko dođe do provale.

Verzija i tipovi kabine

Karoserije i tipovi kabine Novi Ranger nudi izbor između tri vrste kabina. Sve kabine su šire i prostraniji nego ranije. Dakle, dostupno je više prostora za glavu, ramena i noge (prostora u duploj kabini je najveći u svojoj klasi).

SINGLE CAB

Single cab sa dvoja vrata obezbeđuje praktičan prostor sa izuzetno velikim tovarnim prostorom.

• Verzija sa dvoja vrata i dva sedišta.

• Tovarni prostor dimenzija 2.317 x 1.560 mm

• Najveća dozvoljena neto nosivost 1.403 kg (1.117 kg kod 4x2) * * Maksimalna bruto nosivost zavisi od dostupnosti modela na tržištu.

RAP CAB

Kabina RAP (zadnja razdelna ploča) Verzija RAP Cab ima par standardnih prednjih vrata i još jedan par manjih vrata koja omogućavaju lakši pristup zadnjem delu kabine odnosno prostoru iza prednjih sedišta. Ova kabina ima dva zadnja sedišta i dosta prostora unutra, uključujući i dva pretinca u podu.

• Verzija sa četvora vrata sa obrnuto postavljenim šarkama na zadnjim vratima i četiri sedišta

• Tovarni prostor dimenzija 1.847 x 1.560 mm

• Najveća dozvoljena nosivost 1.241 kg (1.070 kg kod 4x2) * * Maksimalna bruto nosivost zavisi od dostupnosti modela na tržištu.

DOUBLE CAB

Novi Ranger Double Cab ima četvora vrata. Predviđen je za prevoz do pet osoba, a velika vrata olakšavaju pristup zadnjim sedištima. Ova verzija ima najveći prostor za noge u svojoj klasi. • Verzija sa četvora i vrata i četiri sedišta. • Tovarni prostor dimenzija 1.549 x 1.560 mm • Najveća dozvoljena neto nosivost od 1.258 kg * * Maksimalna bruto nosivost zavisi od dostupnosti modela na tržištu.