Performanse i ekonomičnost

Neverovatno štedljive performanse

 

Motori u potpuno novom Mondeu omogućavaju izuzetne performanse. Posebno prilagođeno oslanjanje i niz naprednih tehnologija garantuju potpuni nadzor nad tom prefinjenom snagom. Rezultat: ultra precizno upravljanje u svakoj situaciji.

 

Performanse nadopunjava efikasnost. Kombinacija sofisticiranog oblikovanja i naprednih inženjerskih rešenja omogućava izuzetno štedljivu potrošnju i malu emisiju CO2.


  • Snaga

    EcoBoost: najbolja iskoristivost motora

    Tri benzinska motora EcoBoost za izuzetan nivo performansi i štedljivu potrošnju imaju direktno ubrizgavanje goriva i turbopunjače:

    • Sa 125 KS revolucionarnim (i više puta nagrađenim) trocilindarskim 1,0-litarskim EcoBoost motorom razvija snagu koju bi inače očekivali kod uobičajenog 1,6-litarskog motora, samo što su potrošnja i emisija CO2 za oko 25 odsto manji.
    • Novi 1,5-litarski EcoBoost raspolaže sa 160 KS i troši 5,9 litara goriva na 100 km.
    • 2,0-litarski EcoBoost oduševljava zapanjujućom snagom od 203 ili 240 KS; posebno usaglašeni zvučni "symposer", pak, stara se za uživanje u kabini - u jedinstvenom zvuku motora prilikom nalog ubrzavanja.

    Paleta dizel pogona 

    Draži Vam je dizel motor? Zato odaberite jedan od motora 1.5 TDCi ili 2.0 TDCi. Oduševiće Vas najnovijom tehnologijom za povećanje snage, obrtnim momentom i i efikasnošću, uz smanjene emisije štetnih gasova. Verzija 2.0 TDCi (u ponudi od 2015. godine) na raspolaganju je u tri različito moćne varijante - najsnažnija među njima ima izuzetno štedljivu potrošnju i manje izduva, a s dvostrukim turbopunjačem razvija zapanjujućih 210 KS. 

    Ultraefikasne dizel verzije ECOnetic

    Oba dizel motora su na raspolaganju i u ECOnetic tehnologiji, koja omogućava dodatnu efikasnost. Na primer: 1.5 TDCi ECOnetic (u ponudi od 2015.) i 1.6 TDCi ECOnetic imaju emisiju CO2  od 94 g/km, a 2.0 TDCi ECOnetic (u ponudi od 2015.) sa 150 i 180 KS emisiju CO2 od 107 g/km.

      Ručni menjači usklađeni s motorom

    Na raspolaganju su dva šestostepena ručna menjača: jedan za 1,0- i 1,5-litarske motore EcoBoost i 1,6-litarski dizel motor; drugi je prilagođen izuzetnom broju obrtaja, zato je odlično usaglašen s motorom 2.0 TDCi.

    Napredni automatski menjači

    Potpuno novi Mondeo je na raspolaganju sa dva automatska menjača: šestostepeni automatski menjač sa jednim kvačilom, prilagođen velikom broju obrtaja, na raspolaganju je sa 1,5- i 2,0-litarskim motorom EcoBoost. Za prenos snage motora 2.0 TDCi s lakoćom se stara menjač Ford Powershift sa dvostrukim kvačilom, koji prednosti automatskog ujedinjuje s kontrolom ručnog menjača i omogućava munjevito prebacivanje „brzina“, kao i snagu za kojom imate najviše potreba. 

    Uživajte u prednostima hibridne električne tehnologije

    Kao što je to primereno vozilu koje uvodi nove tehnologije, potpuno novi Mondeo je na raspolaganju i kao napredno hibridno električno vozilo (HEV) – prvo, koje Ford serijski proizvodi u Evropi. Ujedinjavanjem prednosti električnog i benzinskog pogona, potpuno novi Mondeo Hybrid omogućava uživanje u izuzetnoj efikasnosti i prefinjenosti, a ujedno oduševljava performansama i autonomijom. Regenerativno kočenje, inovativni merač Smartgauge s "trenerom kočenja" i drugi pametni sistemi pomoći će da još bolje iskoristite snagu i efikasnost vozila. 

      Sistem koji uči, kako bi pomogao da uštedite gorivo

    EV+ dopunjava GPS ugrađen u Ford SYNC - sistem sa sofisticiranom programskom opremom, kako bi utvrdio i zapamtio česte ciljeve. Kada ste na određenoj udaljenosti od cilja na kojoj se često zaustavljate, automobil će pokušati da vozi samo s električnim pogonom – dok ne stignete na cilj.

     

     

     

  • Upravljanje

    Precizno podešeno oslanjanje za prefinjeniju vožnju 

    Mondeo ima potpuno novo zadnje oslanjanje sa više komponenti. Taj napredni sistem je lagan, čvrst i potpuno usklađen za odličan odaziv, kontrolu i kvalitet vožnje. 

    Ručice menjača uz upravljač: uživajte u brzoj promeni „brzina“ sa automatskim menjačem 

    Ručice menjača uz upravljač, koje, inače, možemo naći samo u sportskim automobilima, na raspolaganju su za potpuno novi Mondeo - kako sa šestostepenim automatskim menjačem, tako i s menjačem PowerShift. Ta tehnologija, koja dolazi iz sveta automobilskih trka, omogućava brzu i udobnu promenu stepena prenosa („brzina“) vrhovima prstiju. I, kao što već samo ime govori, ručice su nameštene uz upravljač, tako da ih možete koristiti i u vožnji u krivinama.

    Servo asistencija volana koja reaguje na svaku situaciju

    Električna servo asistencija u upravljačkom mehanizmu (EPAS) samostalno se prilagođava brzini vozila i uslovima u vožnji. Pri manjim brzinama sistem olakšava okretanje kola upravljača (volana) za lakše i jednostavnije manevrisanje. Pri većim brzinama, kada je potrebna veća kontrola, sistem omogućava čvršće upravljanje. U novu kontrolom zanošenja, EPAS uključuje i bočni vetar i druge uslove u vožnji. Aktivna kontrola neravnina, pak, uklanja neželjene vibracije volana. 

    Trenutno prianjanje na promenljivoj podlozi

    Sistem inteligentnog pogona na četiri točka(IAWD)* u sasvim novom Mondeu u trenutku se odaziva i prilagođava promenama podloge i usmerava odgovarajući broj obrtaja na pojedinim točkovima koji imaju potrebu za boljim prianjanjem. Taj sofisticirani sistem koristi senzore i programsku opremu za proaktivno odlučivanje koliko snage je potrebno usmeriti pojedinačnoj osovini osi pre nego što dođe do proklizavanja točkova. I, budući, da sistem radi "na zahtev", aktivira se kada je to potrebno i štedi gorivo na manje zahtevnim putevima.

     

     

     

  • Štedljivost

      Potrošite manje goriva sa Start-Stop sistemom 

    Kada vozilo miruje ispred semafora ili u slobodnom hodu čekate u saobraćajnom zastoju, ova tehnologija može da automatski isključi motor (pri tome i dalje garantuje snabdevanje strujom i rad važne opreme kao što su farovi, klima uređaj, radio i sistem Ford SYNC). Kada želite da ponovo krenete, pritisnite pedalu kvačila i odaberite prvi stepen prenosa, ili, u vozilu sa automatskim menjačem, pritisnite papučicu za gas i sistem će ponovo pokrenuti motor. Start-Stop sistem je posebno efikasan u gradskom saobraćaju, u kome može da uštedi 10 odsto goriva (u ciklusu s gradskom vožnjom). 

    Bolja aerodinamičnost za veću ekonomičnost

    U sporoj vožnji aktivna maska otvara prečagice u maski za bolje hlađenje motora. Kada se brzina poveća, maska se automatski zatvara tako da poboljšava aerodinamičnost i štedi gorivo.

      Efikasniji način za punjenje akumulatora

    Suprotno običnim sistemima, pametno regenerativno punjenje akumulator puni samo kada je potrebno i, ako je to moguće, izbegava punjenje za vreme ubrzavanja. Tako možete sačuvati više goriva i dodatno smanjiti emisiju štetnih gasova.


     

     

     

Bookmark & Share