Ford kinetički dizajn

Kinetički dizajn: vizuelizacija dinamičkih karakteristika vožnje kroz spoljne i unutrašnje elemente dizajna
Godine 2004-te pred Martinom Smitom, izvršnim direktorom za dizajn u Ford Evropa, bio je zanimljiv i odgovoran izazov: da osmisli novi jezik za Fordov dizajn. Bio je to odlučujući trenutak u Fordovoj nedavnoj istoriji, a rezultirao je novom filozofijom dizajna  kompanije - Ford kinetički Dizajn je tu da ostane.

 

Gledajte ekskluzivne snimke iza kulisa, sa TV ad

Ako biste želeli da saznate kako je nastala TV ad, pogledajte video koji sve objašnjava. Da biste pogledali video kliknite na"clapperboard" sliku u gornjem desnom uglu.

  • Filozofija

    Istraživanje "energije u pokretu"

    Upitan da definiše Ford kinetički dizajn, Martin Smit je bio je nepogrješiv u svom odgovoru:  "Jezička forma je izražena kroz smele, dinamične linije i pune površine. Kada pogledate kinetički dizajn, možete da vidite da on vizualizuje energiju u pokretu". To je ova 'energija u pokretu' koja izražava jezik dizajna. Zato i ako samo letimično pogledate, automobili izgledaju kao da se kreću, čak i kada stoje u mestu.

    Evolucija u dizajnu

    Prvo ponavljanje Ford kinetičkog dizajna bilo je na SAV koncept vozila, 2005.To vozilo je kasnije transformisano u S-MAX. Od tada je ovaj jezik dizajna takođe uticao na vozila: Galaxy, Mondeo, Kuga, Focus, novu Fiestu i odnedavno na novi Ka. Još jednom Martin Smit savršeno rezimira viziju Ford kinetičkog dizajna: "Mi želimo da pravimo automobile koji izazivaju emocije  i kažu "Ja želim jednog"’.” Ova vizija je ortišla od koncepta do zapanjujuće stvarnosti.

    Čujte od ljudi koji su to omogućili

    Ako želite da otkrijete više o inspiraciji koja se krije iza Ford kinetičkog dizajna, pogledajte intervju sa Martinom Smitom, Izvršnim direktorom za dizajn u Ford Evrope i sa Erikom Cubakijem, supervizorom za strategiju i unaprijeđenje dizajna.Oni otkrivaju dešavanja i ideje koje su dovele do ove dramatično nove filozofije. Da pogledate video samo kliknite na sliku ispod.


    Martin Smit

    SAV koncept vozila

    SAV koncept vozila

    S-MAX

    Mondeo

    Focus

    Fiesta

    Fiesta

    Kuga

    Ka



  • iosis u Mondeo

    Koncept iosis

    Premijerno prikazan u Frankfurtu, iosis je bio ideja koja se nadograđivala na neke druge ideje za SAV koncept vozila. U biti, cilj je bio fa se uhvatiti 'energija u pokretu' i vizueliziovati je. Dizajneri su morali brzo da odrede ključne grafičke potpise Ford dizajna. Najviše se među njima isticao otvor za vazduh u obliku naopakog trapeza, ispod rešetke hladnjaka.Ostali elementi su bili definisani lukovi točkova, jaka "ramena" i dinamična donja linija koja se proteže celom dužinom automobila.

    Radikalni polazakiznutra

    Što se tiče unutrašnjosti, tim je želeo vozača koji će biti  zaveden čim se vrata automobila otvore. Za  Martin Smita dizajn unutrašnjosti je "jako važan, možda čak i važniji od dizajna spoljašnjosti". Razvoj dizajna doveo je do izgleda visoke tehnologije u kombinaciji sa praktičnim. U završnoj verziji, iosis je imao "ležeću" unutrašnjost inspirisanu takmičarskim plivanjem, opremljenu neoprenom kao i najfinijom kožom.

    Stvaranje Mondea

    Celi koncept iosisa bio je preveden u formu spremnu za proizvodnju i to bez gubitka nekog od ključnih elemenata. Rezultat je Mondeo kakvog vidimo danas. On prevodi jezičku formu i filozofiju kinetičkog dizajna na jedan drugi nivo, prikazujući njegove glavne osobine. Zajedno, one predstavljaju prisustvo dizajna čiji su signali snažni i graciozni, a jasno pokazuje otelovljenje 'energije u pokretu'.


    Mondeo

    Mondeo

    Mondeo

    Mondeo

    Unutrašnjost Mondea

    skice iosisa
    iosis koncept automobil
    iosis koncept automobil

    iosis koncept automobil

    iosis koncept automobil
    iosis koncept automobil
    iosis koncept automobil

    iosis koncept automobil

    skice iosisa

    skice iosisa


  • Iosis X u Kugu

    Iosis X koncept

    Iiosis X koncept automobil je prvi put izložen na sajmu automobila u Parizu, 2006. godine. Deo zadatka iosisa bio je da se pokažei kako bi se Ford kinetički dizajn mogao uvesti i na druge modele. "Ovo vozilo pokazuje kako možemo da primenimo principe kinetičkog dizajna na različite tipove vozila", rekao je Martin Smit. "To vodi našu filozofiju 'energije u pokretu' napred i pokazuje kako će Ford vozila biti drugačija u budućnosti."

    Kretanje filozofije napred

    Potraga za zajedničkim crtama između iosisa, Mondea i iosis X-a je vrlo jednostavan zadatak. "Naletni" oblik bočnog prozora ("otvaranje" dnevne svetlosti ili DLO skraćenica koju koriste dizajneri),  zajedno sa  rastućom linijom pozadi u  ‘C’ ili ‘D’ stubovima može se pronaći u svim modelima. Još jedan zajednički element dizajna je smela, dinamična  linija, koja se proteže celim donjim delom automobila. Za Rut Pauli, glavnog dizajnera za boje i uređenje unutrašnjosti, iosis X je unapredio igru. "Trebalo je da ojačamo tri glavna stuba: emocionalni proizvod, kvalitet izvršenja i da gradimoi brend sa dizajnom mišića."

    Stvaranje modela Kuga

    Kao "posledica" iosis X-a, 2008. je predstavljena Kuga. To je bio kompletno novi dodatak Fordovom portfoliju putničkih vozila i to sa pogonom na sva četiri točka (AWD), prvi ulazak u krosover segment. Što se tiče konačnog dizajna, Martin Smit je siguran da Kugin dizajn zaitsta odražava principe 'energije u pokretu'. "Moćna jezička forma i smela grafika sjedinjene daju ovom automobilu osećaj pokreta čak i kada je parkiran."


    Kuga

    Kuga

    Kuga

    Kuga zadnja svetla

    Kuga

    Unutrašnjost Kuge
    Unutrašnjost Kuge
    iosis X koncept automobil

    iosis X koncept automobil

    iosis X koncept automobil

    iosis X koncept automobil

    iosis X koncept automobil

    iosis X koncept automobil

    iosis X koncept automobil

    Skice Kuge

    Skice Kuge

  • Verve u Fiestu

    Verve koncept

    Predstavljen 2007.godine u Frankfurtu na sajmu automobila, Verve koncept je pomakao Ford kinetički dizajn napred, hrabrom vizijom za mali automobil. Stefan Lamm, šef unutrašnjeg  dizajna u Ford Evropa je izneo njihov jasan stav: "Naše ambicije su da budemo  vodeći u dizajnu malih automobila i da stvorimo individualna vozila za individualne kupce."Sa punom površinom svoje karoserije,  upotpunjenom glatkom linijom krova i strukturom sa B stubom, Verve koncept demonstrira dinamičke mogućnosti u izražavanju filozofije kinetičkog dizajna na malim automobilima.

    Činimo budućnost stvarnošću

    Verve koncept se činio dramatičnim spolja i iznutra i bio je dizajniran za generaciju koja je odrasla u eri mobilnih telefona. Po prvi put je predstavio neke nove tehnologije koje bi mogle da budu proizvodna stvarnost. Niko Vidakovic, šef unutrašnjeg dizajna u Ford Evropa, kaže: “Ovo je odskočna daska u dovođenju kinetičkog dizajna u dizajn unutrašnjosti.... vizuelne inovacije, povezivanje jezičke forme unutrašnjosti sa onom spoljašnjeg dizajna nešto su što, prema našem uverenju, ne čini ni jedna druga kompanija."

    Kreiranje nove Fieste

    Vratite se nazad u 2008. godinu, kada je nova Fiesta najavila svoj dolazak. Za  Martin Smita to je bila "najkompletnija, najizražajnija i najuzbudljivija Fiesta, koju je Ford ikada proizveo". Ona objedinjava  Ford kinetički dizajn u njegovoj najčistijoj formi, sa prepoznatljivom prednjom rešetkom, naglašenim lukovima točkova i sa dinamičnim bočnim pojasom koji se proteže celom dužinom automobila. Futuristička unutrašnjost nadilazi očekivanja koja je postavio Verve koncept i uključuje zabavni sistem inspirisan mobilnim telefonima i prefinjeni Human Machine Interface.


    New Fiesta

    Unutrašnjost Fieste

    New Fiesta

    Centralna konzola

    Verve koncept automobil

    Verve koncept automobil
    Verve koncept automobil
    Verve koncept automobil

    Verve skice

    Fiesta

    Verve skice

    Verve skice

  • iosis-MAX i budućnost

    iosis-MAX

    Predstavljen na sajmu automobila u Ženevi, 2009.godine, iosis-MAX pokazuje kako bi trebalo da izgledaju multi aktivna vozila (MAV-Multi-Activity Vehicle). Označava sledeću fazu evolucije Ford kinetičkog dizajna, predstavlja novi koncept otvaranja vrata , lagane materijale i unapređuje aerodinamiku.

    Prostor u unutrašnjosti je savršeno iskorišten, sa dramatičnim uglastim formama, inspirisanim futurističkim filmovima, arhitekturom i ephohalnim dizajnom prostora. To je savršen nastavak spoljašnjeg dizajna, u kojem Ford kinetički dizajn kreira sasvim novi izgled - da definiše kako bi trebalo da izgleda novi MAV.

    "To je najveći stilski izraz koji može da ima MAV", kaže Patrick Verhee, direktor dizajnerskih inovacija i menadžer za sajamska vozila u Ford Evropa. "To je remek jelo koje spaja dizajn i funkcionalnost u jednu celinu."

    Šta je sledeće?

    Dizajnerski tim je nagovestio novi pravac, ne samo za Ford već i za celokupnu industriju. Krajnji cilj je da se postigne vođstvo u dizajnu i jasno je da će Ford kinetički dizajn nastaviti svoj razvoj. Martin Smih je jasan u svojim namerama: "Iako  iosis-MAX nije preteča u specifičnoj proizvodnji vozila, svejedno naglašava evoluciju kinetičkog dizajna i može se primeniti, sa zadivljujućim rezultatima, na sva vozila u Fordovom portfoliju."


    Ford iosis-MAX video

    Ford iosis-MAX video

    iosis-MAX

    iosis-MAX i tim dizajnera

    Murat Seven dizajner unutrašnjosti

    iosis-MAX u nastajanju
    iosis-MAX koncept automobil
    iosis-MAX unutrašnjost

    iosis-MAX prednja svetla

    iosis-MAX koncept automobil

    iosis-MAX koncept automobil

    iosis-MAX koncept automobil

    iosis-MAX koncept automobil



Bookmark & Share